Eendaagse cursus voor baliemedewerkers in de GGZ
Over deze nascholing
Omdat verandering begint bij het eerste contact…
Hoe ga je om met de patiënt die nu een afspraak voor een intake wil omdat er nu en geen dag later iets moet gebeuren? Wat zeg je tegen een patiënt die geen informatie wil geven omdat hij bang is dat alles tegen hem gebruikt kan worden? Hoe stel je de angstige patiënt gerust die voor een eerste afspraak komt, maar je niet durft aan te kijken? Hoe maak je contact dat de patiënt vertrouwen en hoop op verbetering geeft? Hoe ben je betrokken met een professionele houding? Hoe zorg je ervoor dat een crisis niet uitloopt op een grote crisis?
Cursus
Je leert contact maken, geruststellen en de weg wijzen. Zodat de verwachting van goede en betrouwbare zorg begint bij het allereerste begin.
Bewezen effectief
De kwaliteit van de therapeutische relatie en het contact vanaf het eerste moment, is voorspellend voor een succesvolle behandeling (Hendriksen, 2014). Als baliemedewerker, telefoniste of receptiemedewerker ben je de eerste schakel en de hoop op een succesvolle behandeling en verbetering van de kwaliteit van leven van onze patiënten.
Doel
Je maakt je kennis en leert betrokken, maar professioneel omgaan met:
- Vreemde en bange patiënten
- Heftige en onvoorspelbare patiënten
- Angstige en vermijdende patiënten
Ofwel: Betrokken en professioneel kunnen omgaan met moeilijk te benaderen patiënten of patiënten die je onder druk zetten vanuit angst en onmacht. Verwachtingsmanagement optimaal kunnen inzetten zodat de patiënt en behandelaar weten wat ze aan elkaar hebben. Jij bent de eerste stap op weg naar verandering!
Voor wie?
Baliemedewerkers, receptionistes, telefonistes en zorg-administratief personeel dat in hun dagelijkse werk met patiënten te maken heeft.
Studiebelasting
De studiebelasting is beperkt tot het bijwonen van de cursus.
Incompany
Deze cursus wordt uitsluitend als incompany gegeven. De cursusdata worden in overleg gekozen. Op je verzoek ontvang je onze offerte.